Interpellation
Kommunstyrelsens ordförande Anna-Carin
Magnusson
Kommunens hemsidas förstasida
Jag tittar till på kommunens hemsida nästan varje dag och jag
funderar över hur det är tänkt.
När jag ser vad som varit aktuellt hittills under juli månad
är det att kommunen anmält en avvikelse till IVO. En viktig sak att redovisa –
det är bra.
Samtidigt funderar jag över det faktum att det är den enda
nyhet som förmedlas under juli månad hittills.
Jag inser att kommunens hemsida inte är en tidning och vi har inte
journalister, och ändå finner jag det litet konstigt att vi inte utnyttjar
hemsidan mer.
Det händer många trevliga saker i Nässjö som – tror jag – på
ett enkelt sätt skulle kunna redovisas med några foton och en kort text.
till exempel:
-
Ett par bilder på bakluckeloppis
och text att det var mycket folk.
-
Ett par bilder från stadsparken –
barnteater, glasskiosk och bangolf.
-
Ett par bilder från det arbete som görs med skateparken och även runt kommunen för att skapa trygghet.
-
Även aktiviteter och händelser i övriga
tätorter, t ex Kulturgatan.
Jag inser att det inte är nyheter utan mer marknadsföring av
att Nässjö inte är en död stad under sommaren.
Mina frågor är:
-
Varför
används hemsidan så litet för att marknadsföra Nässjö?
-
Är det för
att semestertider gör att det inte finns personal på plats att lyfta fram
Nässjö som sommarkommun?
-
Vilka idéer
finns för att lyfta fram Nässjö via vår hemsida?
Nässjö 23 juli 2019
Uno
Kenstam, SAFE